بیست

نوشته های ایمان زندیه

بیست

نوشته های ایمان زندیه

پاسخ سوالات۱

سلام به همه دوستان عزیز که با سئوالات خودشون باعث میشن من به اینترنت بیام و  احتمالا  این ترم یه درس را بیفتم. اشکال نداره ترم بعد پس برای چیه. میخونم پاس میکنم. شوحی کردم. بریم سر سئوالات .

 

دوست عزیز جناب محسن خان  در مورد تعیین مسیرها  سئوال کرده بودن. این مطالب تو یه پست های قبلی بود و لی من یه بار دیگه اون را  اینجا میارم.

((مهمترین نکته ای که در ارتباط با فایلهای جانبی باید به آن توجه کرد ، تعیین مسیر(ادرس) صحیح آن فایل در کنارپروژه است. از آنجا که اکثر برنامه های مالتی مدیا بر رویCD ارائه می شوند، شروع مسیر این فایلها را با نام درایوCD مشخص می کند و همچنین به دلیل اینکه کامپیوترهای مختلف ، الزاما تعداد درایوهای یکسانی ندارند، نام درایوCD  در کامپیوترهای گوناگون نیز متفاوت خواهد بود.

مثلا ممکن است نام درایو CD در کامپیوتر شما F  ویا G  باشد، ولی کامپیوتر دوستتان درایوCD را با نام H بشناسد. حال راه حل چیست؟

MMB این مشکل را با دو عبارت<ScrDir>و <SrcDrive> حل کرده است. عبارت اول کل مسیری  که پروژه شما از آنجا در حال اجرا هست را برمیگرداند و عبارت دوم، تنها نام درایوی را که برنامه از روی آن درایو اجرا میشود را برخواهد گرداند.))

این مطلب را در جلسه چهارم  گفته بودم .عبارتهای<SrcDrive> و <ScrDir> فرق چندانی با هم ندارند.شما میتوانید از همان عبارت <ScrDir> در پروژه خود استفاده کنید.بدین معنی که مثلا وقتی شما به یک شی یا دکمه و یا گزینه میخواهید فرمان اجرای یک عکس با نام A را بدهید (اگر عکس داخل هیچ پوشه ای نباشد ) باید به صورت زیر عمل کنید.

<ScrDir>A.bmp

حال اگر عکس داخل پوشه ای با نام Picture  باشد مسیر اجرا به صورت زیر است:

<ScrDir>\Picture\A.bmp

 

آقا محسن شما میتونید اینکار را انجام دهید .  احتمالا باید مشکل شما برطرف بشه. اول از همه همه مسیر هایی را که برای اجرا به برنامه یا فایل های مختلف میخواهید بدهید را بدون استفاده از عبارات بالا انجام دهید . یعنی در قسمت Path  با زدن شکل (...)  مسیر فایل اجرایی خود را بدهید. دوم اینکار را بکنید. از منوی Project  گزینه Path Replace را انتخاب کنید. در پنجره باز شده در زیر Replace with  عبارت   <SrcDir>\ را بنویسید. تیک جلوی گزینه  Replace Whole Path  را بزنید. با اینکار تمامی مسیر های تعیین شده  به وسیله عبارت  <SrcDir>\ منظم میشوند. احتمالا باید  مشکل شما برطرف بشه. در ضمن در حین اجرای برنامه  اگر کار خودرا تست کنید با همان خطا روبرو میشید. باید پس از  Compile  کردن برنامه پروژه خود را تست کنید. امیدوارم مشکلتون بر طرف بشه.

 

آقا کیوان برای تغییر شکل موس صفحه اصلی میتونید  بر روی صفحه اصلی خود ( پایین برنامه ) که لیست صفحات وجو داره دوبار کلیک کنید تا پنجره Page properties  باز بشه. در این پنجره در قسمت سمت راست (بالا) جلوی عبارت Default  شکل موس مورد نظر خود را را انتخاب کنید. میتونید با انتخاب گزینه Custom 1   شکل موس دیگری  بغیر از شکل موس های خود برنامه را انتخاب کنید. تو شاخه c:/windows/cursor   یه تعداد شکل موس هست.

 

آقای محمد جزایری سئوال کرده بودن که چه طوری میشه مثل سی دی های کینگ که از .DLL ها برای کم شدن حجم پروژه استفاده کرده ,  استفاده کرد. انجام این کار بسیار ساده است. و به نظر من اگر پروژه شما خیلی بزرگ میباشد  حتما از این روش استفاده کنید.  محمد خان  ابتدا پروژه ای را که درست کرده ای در داخل MMB باز کن .سپس از منوی فایل گزینه Save As  را انتخاب کن. و فایل خودت را با نامی دلخواه اما با پسوند .dll ذخیره کن. مثلا مثل سی دی های کینگ optimizer.dll

این فایلی که با فرمت .dll سیو کرده ای فایل اصلی پروژه تو نباید باشه . بلکه بخشی از ان.

حالا تو MMB صفحه اصلی پروژه خودت را درست کن. در اینجا به جای عبارت Go to Page عبارت Run Another Project  را انتخاب کن.و به اون فایل .dll که به عنوان بخش دیگر پروژه می باشد لینک بده. امیدورام متوجه شده باشی. اگر مشکلی بود مطرح کن.

این مورد بالا تو وبلاگ آموزش داده نشده بود . در ادامه به طور کامل این قسمت را توضیح میدهم.

ادامه سئوالات شما در پست بعدی تو ضیح داده میشود.

یا علی ...
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد