بیست

نوشته های ایمان زندیه

بیست

نوشته های ایمان زندیه

نحوه ساخت یک CD Player

سلام به همه دوستان عزیز

امروز قصد داریم با یک آموزش ساده نحوه ساخت یک سی دی پلایر که قادر  به پخش سی دی های صوتیه با کمترین امکانات و ساده ترین صورت تو ضیح بدیم. در ادامه پاسخ سوالات را میگم.

ما برای این ضبط مون می خواهیم دکمه های Play , Stop , Pause , Forward , Backward  و کنترلی برای کاهش و افزایش صدا درست کنیم.

برای اینکار ما از توابعی که مالتی مدیا بیلدر برای سی دی های صوتی تعیین کرده استفاده میکنیم. از میان 4  قسمتی که MMB برای Action  ها تعیین کرده ما در این قسمت برای سادگی کار از قسمت Sound Action   که گزینه سوم انتخابی می باشد استفاده میکنیم.  با کلیک بر روی قسمت Sound Action  در کادر باز شده و در قسمت زیرین یعنی  Mouse Click On object  می توانیم از توابع زیر برای تعیین اکشن ها استفاده کنیم.

CD:PLAY  با نوشتن این فرمان  برنامه به پخش فایل صوتی می پردازد.

CD:STOP برای توقف فرمان پخش از این فرمان استفاده می شود.

CD:FW برای پخش تراک جلوتر یا بعدی از این فرمان استفاده می شود.

CD:BW برای پخش تراک عقب تر یا قبلی از این فرمان استفاده میشود.

CD:PLP این فرمان هم برای پخش و توقف تراک جاری مورد استفاده قرار میگیرد.( PLAY Pause)

CD:TRACK Number با این فرمان هم میتونید تعیین کنید که کدوم تراک از سیدی پخش بشه کافیه به جای تراک نامبر نام ترکتون را بنویسید.

تا اینجا تونستیم دکمه های اصلی را طراحی کنیم.

برای کاهش و افزایش صدا هم میتونید از فرمان های زیر استفاده کنید.

VolumeDown()   با استفاده از این فرمان در کادر اسکریپ نویسی میتو.نید صدا به تدرج کاهش دهید.

  VolumeUp("100") برای افزایش صدا تا 100 درصد می تونید از این فرمان در کادر اسکریپ نویسی استفاده کنید.

در فرمان های ولوم می تونید برای ولوم تون یک بازه تعیین کنید مثلا به جای 100 از 80 استفاده کنید در این صورت ماکزیمم صدا تا 80 خواهد بود.

در زیر میتونید یک نمونه از همین کار را که خودم درست کردم دریافت کنید. می تونید یک شکل کلی برای پلایرتون تعیین کنید و سپس با استفاده از Hotspot  ها فرمان های بالا را روی شکلتون اعمال کنید.

 

دریافت فایل CD PLAYER

این نکته را هم اضافه کنم که تمامی فرمان ها را با استفاده از MCI Command  ها نیز می توان اعمال نمود.تنها عیبی که پروژه بالا داره چون از این نوع فرمان استفاده نشده پس از اجرای موسیقی فرمان Eject  عمل نمی کنه. برای در آوردن سی دی رام من از MCI Command  در پروژه بالا استفاده کرده ام برای بستن سی دی رام هم میتونید از فرمان زیر استفاده کنید.

MCICommand("set cdaudio door closed")

جواب سوالات

 

بریم سر پاسخ سوالات شما

اقای محمد حسین سوال کرده بودند که می خواهند فایل های تصویر در داخل پروژه اجرا بشه. برای اینکار دو کار میتوانید انجام دهید. از منوی Object و زیر شاخه Create گزینه Video  را انتخاب کنید و سپس ویدئو کلیپ خود را فرا خوانی کنید. با انتخاب اینکار پس از اجرای صفحه ویدئو به صورت اتوماتیک اجرا نمیشه و باید ابرای آن کنترل قرار دهید برای قرار دادن کنترل در تولبار اصلی با کلیک روی فلش کناری شی که به شکل یک چوب جادویی است می توانید گزینه Insert Video Control  را انتخاب کنید. روش دوم برای قرار دان ویدئو استفاده از MCI هستش. از منوی Object  و زیر شاخه Create  گزینه MCI Object  را انتخاب کنید و ویدئو خود را فراخوانی کنید. با انتخاب اینکار با اجرا صفحه ویدئو شما به صورت اتوماتیک اجرا میشود. حال اگر بخواهیم مدیا پلایر داخل پروژه اجرا بشه از همین Binding object  که توضیح دادم می تونید استفاده کنید.

C:\Program Files\Windows Media Player\wmplayer.exe یا C:\Program Files\Windows Media Player\mplayer2.exe

در مورد تایم لاین هم که آقا مهرداد و شما سوال کرده بودید می خواستم سر فرصت توضیح بدم. می تونید پروژه زیر را که Upload  کردم دریافت کنید . این پروژه میتونه به شما کمک کنه.

دریافت پروژه در مورد تایم لاین

در مورد سوالی هم که در مورد فایل های MP3 کرده بودید. دقیقا منظور شما را متوجه نشدم. چرا امکان پخش فایل های MP3 وجود دارد.

آقا رسول هم سوال کرده بودند که چه طوری میشه یه فلش وارد اتوران کرد که فقط برای اولین بار بر روی سیستم اجرا بشه.

آیا اینکار را میشه کرد یا نه من نمیدونم؟ سوال جالبیه . ولی متاسفانه نمی دونم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد