بیست

نوشته های ایمان زندیه

بیست

نوشته های ایمان زندیه

قرار دادن یک عکس برای محیط سیدی

سلام به همه دوستان

اول از همه از دوستانی که به وبلاگ میان و سوالات ونظرات خود را مطرح میکنند تشکر کنم.دوم اینکه این وبلاگ روزهای پنجشنبه و جمعه  هر هفته به روز میشه و به سوالات شما پاسخ داده میشه.

مطلبی  را که امروز میخوام بگم  به مالتی مدیا بیلدر  ربطی نداره و بیشتر برای زیبایی محیط سیدی به کار میره. با استفاده از روش زیر ما یک عکس را برای محیط بک گراند سیدی تعیین میکنیم تا وقتیکه کاربر داخل سی دی تون را باز میکنه این عکس  در محیط سیدی تون به نمایش در بیاد.

برای اینکار باید دو فایل که یکی شون یک فایل متنی با فرمت ini  و اون یکی یک عکس با فرمت JPG هستش را بسازیم.

ساخت فایل متنی:

برنامه Notepad  را باز کنید و متن زیر را داخلش کپی کنید و با نام Desktop و فرمت ini ذخیره کنید.(در هنگام Save کردن عبارت All files  را در مقابل Save as type انتخاب کنید.)

ساخت عکس :

در این قسمت یک عکس با فرمت  JPGو اندازه تقریبی 811*617  و نام Background  بسازید و داخل یک پوشه با نام Folder Setting  بذارید.

حالا کافیه که فایل متنی و پوشه Folder Setting  را که حاوی عکستون هستش داخل محیط اصلی سیدتون بذارید. برای اینکه نتیجه کارتون را ببینید  این دو فایل را داخل یکی از درایواتون بذارید (داخل هیچ پوشه ای نذارید). میتونید این دوفایل و پوشه را Hidden  کنید تا دیده نشوند.

پاسخ سوالات

آقا علی در مرود سوال اولتون کافیه به قسمت Properties  عکستون برید و گزینه  Enable Action را فعال کنید و از  قسمت External Command And page Action گزینه Audio Pause را انتخاب کنید. در مورد سوال دومتون تو زیر توضیح دادم.

اجرای اسکریپ ها با کیبورد

ما میتونیم تمامی اسکریپ هایی که نوشته میشه را با یکی یا ترکیبی از کلید های کیبورد اجرا کنیم. بعد از اینکه از منوی Objectو زیر شاخه Create گزینه Script را انتخاب کردیم و با باز کردن آن اسکریپ مورد نظر را تایپ کردیم در قسمت پایین همین کادر اسکریپ نویسی گزینه Run Script by Press  را فعال کرده و کلید مورد نظرتون را انتخاب کنید. آقا علی شما میتونید اون اسکریپی را که تو دکمه Ok  نوشته بودم داخل یک اسکریپ طبق روش بالا بذارید و در قسمت آخر کادر اسکریپ نویسی برای اجرا با کبورد با کلیک روی فلش کوچک گزینه ENTER را انتخاب کنید.

آقا کامران سوال شما واضح نبود اگه منظورتون نصب فونت که تو مطالب قبلی گفتم . یه نگاهی به آرشیو چند مطلب اخیر بیندازید. آقا جواد کرک برنامه CD Secure را خواسته بودند که از لینک زیر میتونید دانلود کنید. وحید جان دوست خوبم  ایمیلتون را دیدم .متاسفانه فونت ها به هم ریخته بودند نتونستم چیزی بفهمم. اون لینک PDF ی هم داده بودید دانلود کردم. اما نمیدونم منظورتون چی بود. به هر حال اگر هنوز مایلید به من اطلاع دهید.

 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد