بیست

نوشته های ایمان زندیه

بیست

نوشته های ایمان زندیه

ساخت یک ماشین حساب

سلام به همه دوستان عزیز

امروز میخواهیم به وسیله مالتی مدیا بیلدر یک ماشین حساب ساده درست کنیم.

برای شروع ابتدا  دو تا Input Text  از مسیر Object / Create / Input Text  تو صفحتون بذارید . که یکی از اونها برای وارد کردن عدد اول و دومی برای وارد کردن عدد دومه و از قسمت Output  دوتا  Text ی که قرار دادید  گزینه Float  را انتخاب کنید تا تنها قادر به وارد کردن اعداد در Input Text  ها باشند. تو همین قسمت وقتی float را انتخاب کردید  برای   Textاول در کادر اول  عبارت A1$ و در  کادر دوم  A1 و برای Text دوم به ترتیب  A2$ و A2  را بنویسید.

حالا یک Text از مسیر Object / Create / Text  بسازید و متن داخل اون را پاک کنید و در قسمت Label اون عبارت Result  را بنویسید. این متنی که ایجاد کردید نتیجه ضرب و تقسیم و... را نشون میده.

حالا برای دکمه های اصلیتون که عمل ضرب و تقسیم و ... را انجام میده از کدهای زیر استفاده کنید.

برای عمل جمع + از :

 

برای عمل تفریق – از :

 

برای عمل ضرب * از :

 

برای عمل تقسیم / از :

 

برای مجذور کردن از :

 

و در آخر هم یک نمونه ماشین حساب برای دریافت با حجم کم 45 کیلو بایت .

دانلود پروژه ماشین حساب

 

 


پاسخ سئوالات

آقا جواد برای ثبت اطلاعات در رجیستری یک مثال خواسته بودند که میتونید از لینک زیر دانلود کنید. بعد از اولین بار اجرای برنامه

یک فایل فلش به نمایش در میاد  و یک کلید در رجیستری   با نام Check  ذخیره میکنه  و دفعه بعد که پروژه را اجرا کنید دیگه اون فلش به نمایش در نمیاد . مثل همین کار را شما میتونید تو تاپ سی دی ببینید. نام انتخابی مهم نیست و شما میتونید به جای check  یک نام دیگه انتخاب کنید.  برای نمایش دوباره فلش هم میتونید از رجیستری به مسیر زیر برید و کلید check  را پاک کنید.

HKEY_CURRENT_USER\Software\Mediachance\Multimedia Builder\MyApp

دریافت نمونه فایل ثبت اطلاعات در رجیستری

آقا رضا برای نمایش خصوصیات فایل های صوتی مثلا مدت زمان سپری شده و ... میتونید یک شی متنی تو پروژتون بذارید و از قسمت Label  با کلیک روی فلش کوچک از بخش Audio  از CBK های مورد نظرتون استفاده کنید.

آقا مهرداد اگه براتون امکان داره یک نمونه از اون پروژه را برایم بفرستید تا ببینم چیکار کردند. اینجوری نمیتونم کمک زیادی به شما بکنم. از دوستان عزیز  محمود , اندی و هستی هم  به خاطر لطفی که به ما دارید ممنون.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد