بیست

نوشته های ایمان زندیه

بیست

نوشته های ایمان زندیه

جلسه هفتم

ما در این جلسه می خواهیم قسمت Action را برای شما آموزش دهیم ؛قسمت Action از 4 قسمت تشکیل شده است که ما در این جا به توضیح این قسمت ها می پردازیم .

1) External Commands And Page Action :

 

با کلیک روی ایکونی که شکل یک دست بر روی ان است پنجره مربوط به ان باز میشود:

همانطور که ملاحظه میکنیدما دارای سه گزینه اصلی هستیم ؛

 

1)On Mouse Click:

 

یا کلیک روی این گزینه پنجره مربوط به ان که لیست Action هاست نمایان میشود این پنجره شامل فرمان های متعددی از جمله اجرای یک برنامه خارجی ، جستجو بر روی دیسک ، باز کردن یک صفحه WEB و ... را میتوان اجرا کرد .

 

2)Path :

 

در این قسمت می توانید یک مسیر به همراه نام یک فایل را مشخص کنید . تعیین این مسیر و نام فایل هنگامی مورد نیاز است که شما از لیست باز شونده قبلی گزینه هایی مانند Open Mp3

Run Program-Run Another Project و چیزهایی مشابه اینها را انتخاب کرده باشید .

این گزینه ها در واقع می گویند که یک برنامه خارج از پروژه را اجرا کن ، یا یک فایلMp3 را بخوانو یا یک پروژه دیگر را اجرا کن . اینکه چه برنامه یا پروژه ای اجرا شود ، و از کجا اجرا شود را در جعبه متن Path مشخص می کنیم .

 

3)More Parametrs:

 

شما اگر برنامه ای که میخواهید اجرا شود احتیاج به پارامترهای اضافی داشت در این جعبه متن مشخص خواهیم کرد . حال من به بیان بعضی از عملیاتی که در لیستOne Mouse Click می باشد می پردازم :

Run Program: با انتخاب این گزینه ، در هنگام کلیک ماوس بر روی شیئ یک برنامه خارجی اجرا خواهد شد و شما مسیر خود را در قسمتPath وارد می کنید.

مثلاً اگر پروژه از روی درایوCD اجرا شود که معمولا هم همینطور است این عبارت(Srcdir) مسیر درایوCD را بر می گرداند .

به طور مثال اگر مسیرD:\Multimedia\filename.exe را بدهیم ممکن است درایو D  درایو CD مقصد نباشد. بنابراین برنامه باید قابلیت این را داشته باشد که درایوCD را خودش تشخیص دهد و برنامه های جانبی مورد نیاز را از همان جا اجرا کند .

پس اگر در پروژه خود احتیاج به یک برنامه جانبی داشتیم بهتر است آن برنامه را در داخل یک شاخه مجزا بر رویCD قرار دهیم و سپس با استفاده از این عبارت و نام آن شاخه برنامه جانبی خود را از درون پروژه مالتی مدیا اجرا کنیم .

به عنوان مثال اگر احتیاج داشتیم تا برنامه ای با نامSetup.exe را از درون پروژه اجرا کنیم می توانیم این برنامه را در داخل شاخه ای با نام Install قرار دهیم و آن را بر رویCD کپی نماییم و سپس مسیرPath

را به صورت زیر مشخص می کنیم :

                                                                                                                                   Srcdir>\Install\ Setup.exe>

 

در این صورت برنامه بدون هیچ مشکلی اجرا خواهد شد .
خوب تا اینجا دیگر کافی است ، ما در جلسه بعدی دنباله این مبحث
را برای شما خواهیم آورد .
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد