بیست

نوشته های ایمان زندیه

بیست

نوشته های ایمان زندیه

جلسه یازدهم

در جلسه قبل بعضی از قسمت های More Action را توضیح دادم.تعداد اکشن های این قسمت زیاد میباشد.به همین دلیل یادگیری ان ها را به خود شما واگذار میکنم.فقط کافی است به راهنمای هر اکشن که در سمت راست ان توضیح داده شده توجه کنید.البته بعضی از انها را در جلسات بعد  به کار خواهیم برد و شما می توانید با انها بیشتر اشنا شوید.

 

قسمت Effect : مولتی مدیا بیلدر یک برنامه کامل به حساب می اید  چرا که سازندگان ان بخشی را با عنوان Effect در ان قرار داده اند.تا نیاز کاربران را تامین کنند.در این قسمت شما میتوانید به تعدادی از Effect  های فتو شاپ دسترسی داشته باشید  و  بدون نیاز به برنامه فتوشاپ که یاد گیری ان برای افراد کمی سخت است (از جمله خود من)  به متن ها وعکس های خود جلوه های خاصی را بدهید .( مولتی مدیا طوری طراحی شده که میتوانید محیط  پروژه خود را به زیبایی طراحی کنید.)

 

Flip:  به وسیله  این ابزار قادر خواهید بود  که تصویر خود را در محیط MMB به دو صورت افقی  Horizontal و عمودی Vertical  

تغییر جهت دهید.

 

Convert To Gray Scale: این گزینه عکس رنگی  مورد نظر شما را با یک کلیک سیاه و سفید میکند.

 

Crop : برای برش قسمتی از تصویرتان میتوانید از این گزینه استفاده کنید.

 

بقیه Effect ها را نیز خودتان امتحان کنید و نتایج کار را مشاهده کنید.افکت های  Drop Shadow , Fire , Glass به نظر من جالب به نظر مرسد.افکت های بیشتر نیز در قسمت  Color Tweak Effect وجود دارد.

 

قسمت Arrange :  گزینه های این قسمت به طور کلی برای مرتب کردن محیط کار شما میباشد  که میتوانید با انتخاب انها متن و عکس خود را به طور مرتبی بچینید. گزینه های Pixel up , Pixel Down , Pixel Left , Pixel Right   از زیر شاخه Nudge  شی مورد نظر شما را یک پیکسل به بالا پایین چپ و یا راست انتقال میدهد و یا گزینه های زیر همین قسمت  همان اعمال را برای 10 پیکسل انجام میدهند .

 

Align : اشیا مورد نظر شما را به صف میکند. برای فعال شدن این قسمت از قسمت سمت راست محیط کاری (All Object ) به وسیله  کلید  CTRL اشیایی را که می خواهید به صف کنید انتخاب و با  برگزیدن یکی از گزینه های Align نتایج کار را ببینید.

 

Combine : این گزینه میتواند  تعدادی از اشیای انتخابی شما از جمله  دکمه ها تصاویر یا متن های شما را با هم ترکیب وبه یک تصویر  در محیط کاری تبدیل کند.این گزینه هنگامی مهم تلقی میشود که شما بخواهید  در برنامه فارسی بنوبیسید . در ان هنگام شما میتوانید تمام متن های خود را به تصویر تبدیل  کرده  و به وسیله گزینه Hotspot  لینک های خود رابر روی عکس مشخص کنید. به همین دلیل یکی از پر کاربرد ترین گزینه های این برنامه می باشد.

 

اگر شما از وجود این ویژگی بی خبر بودید میبایستی  به وسیله کلید Print Screen  در کیبورد از محیط کار خود عکس گرفته و بعد در یکی از برنامه های فتو شاپ یا Acd see  به ویرایش و جدا کردن عکس بپر دازید.اما MMB  این ویژگی را در خود گنجانده

است.

 

Group:  این گزینه نیز  کاری مشابه با Combine  را انجام میدهد.

 

خوب تا اینجا دیگه کافیه – انشالله ادامه درس در جلسات بعد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد