بیست

نوشته های ایمان زندیه

بیست

نوشته های ایمان زندیه

تعیین مشخصات صفحه و تست کل برنامه و تست صفحه ی فعال

سلام دوستان .امروز اومدم فقط یک مطلب کوچک را  بگم و برم. این مطلب را باید زودتر از اینها میگفتم ولی حالا میگم.

 

تعیین مشخصات صفحه و تست کل برنامه و تست صفحه ی فعال

برای شروع کار اول باید مشخصات کلی صفحه ای را که می خواهید برنامه ی مولتی مدیا را در آن پیاده کنید مشخص گردد برای این منظور به منوی Project رفته و گزینه General Settings را انتخاب نمایید. جهت دسترسی آسان به این گزینه می توانید روی آیکون شکل چرخ دنده در بخش Main کلیک کنید.


Window Size:در این قسمت اندازه ی صفحه را بر حسب Pixel مشخص می کنید. البته خود نرم افزار به طور پیش فرض اندازه ۶۴۰ در ۴۸۰ را به شما پیشنهاد می دهد اما می توانید در قسمت Quick Preset اندازه های استاندارد دیگری را ببینید لازم به ذکر است که انتخاب هر اندازه حتی خارج از اندازه های استاندارد امکان پذیر است.


Window Title:اگر نام خاصی را برای برنامه خود در نظر گرفته اید به جای کلمه Welcome تایپ نمایید بعد ها خواهید دید که این نام بر روی نوار آبی رنگ بالای برنامه ی مولتی مدیا نمایان می شود. ( اگر علاقه ای به نوار آبی رنگ (Title Bar) بالای برنامه خود ندارید علامت ضربدر را از کنار جمله Standard Window بردارید).


Client Border:در صورتی که این گزینه فعال باشد یک خط کم رنگ پیرامون محیط برنامه مشاهده خواهد شد.


Background Mode:زمانی از پارامتر های این بخش استفاده می شود که بخواهید زمینه پشت برنامه رنگ خاصی به غیر از تصویر موجود در Desktop به خود بگیرد برای این دستور قسمت Full Screen Background را فعال کنید و پس از Solid Fill رنگ مورد نظر را مشخص نمایید اگر دوست داشته باشید تصویر خاصی کل زمینه ی پشت برنامه را پر کنید در همین بخش روی گزینه Load Image کلیک کرده و پس تصویر را انتخاب نمایید.Display Resolution:به دلیل این که معمولا برنامه ی مولتی مدیایی را که می سازید روی CD کپی شده و در چند کامپیوتر و احتمالا با Resolution های مختلف استفاده خواهد شد ممکن است به مشکل اختلاف اندازه صفحه بر نامه ی ساخته شده با Resolution کامپیوتر دیگر برخورد نمایید نرم افزار Multimedia Builder این امکان را به شما می دهد که با استفاده از این بخش Resolution هر کامپیوتر را هنگام اجرای اتو ماتیک CD به طور موقت تغییر دهید تا برنامه با کیفیت خوب اجرا شود لذا گزینه Try to Change to و Allow Up-Sizing را فعال نموده و نوار سفید رنگ مقابل آنها Resolution دلخواه را تعیین نمایید بعد کلید OK را بزنید. خوب حالا شما صفحه سفید رنگی با مشخصاتی که تعیین کرده اید در وسط محیط کار نرم افزار خواهید دید برای این که نحوه ی عملکرد برنامه را هنگام اجرای آن ببینید می توانید در حین طراحی نتیجه کار را تست کرده و از عملکرد آنها مطمئن شوید. برای این کار ۲ روش زیر وجود دارد:


۱ـ تست کل برنامه: جهت تست کل برنامه به منوی Project رفته و گزینه Run را انتخاب نمایید و یا روی آیکونی که مثل یک کلید است رادر نوار Main کلیک کنید.


۲ـ تست صفحه فعال: تست کردن کل برنامه احتیاج به وقت زیادی دارد لذا جهت سهولت می توانید فقط هر صفحه ای را که فعال است تست نمایید برای این کار گزینه ی Test Current Page در منویPage را کلیک نمایید و یا کلید F5 را بزنید وبرای بازگشت روی صفحه راست کلیک کنید و از منوی باز شده Close را فشار دهید.
نکته ی بسیار ضروری: هنگام
Run کردن برنامه حتما یک نوار زرد رنگ که در پایین صفحه با مضمون Created with unregustred version of Multimedia Builder رو به رو خواهید شد برای اینکه بتوانید این نوار را حذف کنید مراحل زیر را طی کنید:


از منوی Help
گزینه About را انتخاب کنید تا پنجره باز شود روی گزینه Enter Rag Code کلیک کنید در پنجره باز شده در قسمت Name عبارت HBK@heartbreak.net و در قسمت Code عدد ۱ـ۲۷۴۹۸۳ـ ۴۱۵ را وارد کنید. نکته:( این عدد را از سمت راست به چپ وارد کنید) از این به بعد هنگام Run کردن دیگر نوار زرد رنگ نمایان نخواهد شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد